Onze werkwijze

Klantreis

Kennismaking

Als eerst zullen we kennismaken en bespreken wat de wensen zijn m.b.t. de verhuur van de woning. Denk aan huurprijs, soort huurovereenkomst, startdatum en de huurperiode. Wij zullen u hier ook zoveel mogelijk in adviseren, zodat u een weloverwogen keuze kunt maken.

Woningpresentatie

De kennismaking is goed bevallen en u heeft een goed gevoel om uw woning via Haring Verhuurmakelaar te verhuren. U geeft opdracht de woning te verhuren. De volgende stap die daarbij hoort, is dat we onze vastgoedfotografe opdracht geven om de woning te fotograferen voor een mooie presentatie. 

Adverteren & bezichtiging

Na ontvangst van de foto's van onze vastgoedfotografe gaan wij aan de slag voor u om een mooie presentatie en advertentie te maken. De advertentie van de woning wordt op onze social media gedeeld en uw woning zal binnen ons exclusieve netwerk van multinationals, expats en andere woningzoekenden worden aangeboden. Online adverteren is niet meer weg te denken en wij zullen de woning plaatsen op de bekende huurwoning platformen. Wij filteren de potentiële kandidaten die reageren, zorgen voor een eerste screening en gaan bezichtigingen plannen in de woning.

Keuze kandidaat & screening

Na het bezichtigen van de woning zullen wij de geinteresseerde kandidaten vragen om een aantal documenten veilig en digitaal aan te leveren. Denk aan NAW gegevens, salarisstroken, arbeidsovereenkomst en andere persoonlijke documenten. Deze documenten worden door het AI gedreven systeem gechekt op digitale manipulatie. Ook de kredietwaardigheid van de kandidaat wordt via een screeningsmethode aangevraagd bij erkende instanties.

Huurovereenkomst

Zodra de keuze voor uw ideale kandidaat en de beste match voor verhuurder en huurder is gemaakt, gaan wij aan de slag met het opstellen van een juridisch goede huurovereenkomst. Deze bieden wij u ter controle aan. Bij akkoord zullen wij het contract ter digitale ondertekening gaan aanbieden en kan er dus getekend worden vanaf een computer, tablet of telefoon. Wel zo handig!

Sleuteloverdracht

Met de getekende huurovereenkomst in de mailbox en de eerste betaling op de rekening, zullen we de check-in datum gaan plannen en samen met de nieuwe huurder een inspectierapport opstellen, alvorens wij de sleutel overhandigen. De nieuwe huurder is ingetrokken! Hierna kunnen wij ook eventueel het technisch- en financieel beheer verzorgen.