Het verhuren van uw woning kan zeker risico’s met zich meebrengen, zo is er bijvoorbeeld het risico van een hennepkwekerij of kan de woning gebruikt worden door terroristen of voor mensenhandel. Dit kan grote (financiële) gevolgen hebben voor een verhuurder. Ook het risico van een niet betalende of een slecht voor uw woning zorgende huurder is aanwezig.
U de risico’s zoveel mogelijk proberen uit te sluiten door Haring Verhuurmakelaar in te schakelen. Wij onderzoeken de potentiële huurder en eventuele medehuurders via het huurchecksysteem. We screenen op identiteit, inkomen, werkgever, huurverleden, fraude, terrorisme, witwassen en nog meer. Een huurder die iets te verbergen heeft zal niet gauw akkoord gaan met de controle van zijn documenten! Uw verhuurmakelaar maakt ook het juiste huurcontract voor uw situatie, de bepalingen die opgenomen worden, dekken of hebben een preventieve werking op de risico's bij verhuur.
Als verhuurder is het daarnaast van belang om goed verhuurderschap op te volgen. Wij kunnen in uw woning periodieke, fysieke controles uitvoeren en checken op onderhoud en bewoning. Zo verkleint u meteen het risico dat de huurder niet goed zorgt voor uw woning en de woning met schade achterlaat wanneer hij vertrekt
Uw verhuurmakelaar maakt het juiste huurcontract voor uw situatie, de bepalingen die opgenomen worden, dekken of hebben een preventieve werking op de risico's bij verhuur.
Ja, u dient vooraf uw verzekering in te lichten over uw voorgenomen plannen om te gaan verhuren. Namelijk niet iedere verzekering wil een verhuurde woning verzekeren òf uw verzekeringsmaatschappij stelt bepaalde eisen aan de verhuur.
Ja, het is verstandig om een opstalverzekering en glasverzekering aan te houden of af te sluiten indien u uw woning verhuurt. Rust er nog een hypotheek op uw woning dan is een opstalverzekering verplicht! Verhuurd u gemeubileerd, dan is een inboedelverzekering ook niet onverstandig; het zijn immers uw meubels. Wordt de woning leeg verhuurd? Dan is de huurder aansprakelijk voor het verzekeren van zijn eigen inboedel.
Het is verplicht om uw verzekeraar in te lichten over uw voornemen om te gaan verhuren, de verzekeraar kan namelijk aanvullende voorwaarden aan de verzekering verlangen.
"buyer's costs" (kk) means that the buyer pays the costs of the transfer of the property accounts for. The "buyers costs" is about 10% of the purchase price. Among th e buyers costs include the following costs:
- Transfer Tax;
- Notary fees for drafting the deed of transfer;
- Land Registry Fees for registration deed of transfer.
In addition to these costs, the buyer must also take account of:
- Notary fees for drafting the mortgage;
- Land Registry Fees for mortgage registration.
The costs are not the buyer brokerage fees. If a seller is an estate agent to sell his / her property then the seller will have to pay costs of this agent. If the buyer is an estate agent for the purchase of a property, the buyer will pay the costs of this agency must pay.